راد دُخت

کانون عفاف و حجاب

راد دُخت

کانون عفاف و حجاب

حجاب برای زنان از ضروریات دین اسلام است. واجب بودن حجاب از نظر قرآن، سیره و سنت پیامبر (ص) و امامان معصوم (ع) و نیز به حکم عقل و اجماع رأی فقها و علمای اسلام امری ثابت است. واژه حجاب7 بار در قرآن کریم آمده است و معنای کلمه در این هفت مورد چیزی است که از هر جهت مانع دیده شدن چیز دیگری شود. در قرآن، حدود 4 آیه به واجب بودن حجاب دلالت دارد اما در مورد حفظ عفت و پاسداری از حریم آن، بیش از 10 آیه در قرآن وجود دارد.
منبع(کتاب پرنیان - نوشته محمد رضاخانی - ناشر موسسه عماد)

آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب

۹ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۲ ثبت شده است


l منبع: l khamenei.ir


برای دیدن تصویر در ابعاد واقعی اینجا را کلیک کنید
کارگروه عفاف و حجاب
۳۱ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۴:۰۲ ۰ نظر

آمنه بنت‌الهدی صدر یکی از زنان دانشمند، شاعر، نویسنده و معلم فقه و اخلاق بود. وی در یازده سالگی به همراه دو برادر خود، سید اسماعیل و سید محمدباقر صدر جهت کسب علم به نجف هجرت کرد و تحصیلات خود را در زمینهٔ فقه، علم حدیث، اخلاق، تفسیر و سیره نزد برادرش محمدباقر دنبال کرد. و به درجه اجتهاد رسید.

وی فعالیت سیاسی را از ۱۳۳۶ قمری آغاز کرد، اما جهاد علمی، تربیتی و تبلیغی وی به صورت‌های گوناگونی بوده‌است:

در ۱۳۴۴ قمری با نام مستعار«ا. ح» به نوشتن مطالب دینی پرداخت. بنت‌الهدی با سلاح علم و قلم برای راهبری زنان عراق و آشنایی آنان با اسلام تلاش جدیدی آغاز نمود و پرچمدار آموزش اسلامی بانوان در عراق گردید. مقاله‌های او در نشریه الاضواء که گروهی از علمای نجف آن را منتشر می‌کردند، گوشه‌ای دیگری از کارهای علمی او را نشان می‌دهد. وی همچنین از پایه‌گذاران مدارس دخترانه الزهرا در بغداد، نجف، کاظمین، بصره، دیوانیه و حله بود. هدف او از پی‌ریزی این مدرسه‌ها، تربیت دختران مسلمان در دو مرحله دبستان و بالاتر به شیوه اسلامی بود که در مدرسه‌های دولتی عراق چنین چیزی دیده نمی‌شد. در این مدرسه‌ها افزون بر درس‌های رسمی، دروس اعتقادی هم تدریس می‌شد تا دختران را با تربیت اسلامی آشنا سازند. از دبیران علمی که از دید اعتقادی هم برخودار بودند، استفاده می‌گردید و آنها آموزش‌های مورد نیاز برای پیشرفت سطح علمی و اعتقادی را می‌گذراندند. سطح علمی مدرسه‌ها به اندازه‌ای بالا بود که مردم دلباخته ورود دختران شان به این مدرسه‌ها بودند، ولی حکومت بعثی عراق در ۱۳۵۰ قمری همه مدرسه‌ها را دولتی کرد و بر پایه بخشنامه‌ای این آموزشگاه‌ها از بنت‌الهدی گرفته شد. بنت‌الهدی پس از این تاریخ، بیشتر به نوشتن کتاب و داستان پرداخت.

در فضای سرکوب حاکم بر عراق در زمان بعثی ها و پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، با پیروی از روش امام سجاد(ع)، در راستای گسترش دین اسلام از روش غیر مستقیم استفاده می‌کرد و کتاب‌های فراوانی به سبک جدید می‌نوشت. بنت الهدی صدر نخستین زن شیعه مسلمان بود که وارد فضای داستان‌نویسی برای دختران جوان و نوجوان شد. داستان‌های وی ریشه در واقعیت‌های جامعه داشت و از قرآن و سنت به شیوه‌ای روان و شیوا یاری می‌گرفت تا شمار بسیاری بتوانند از آنها استفاده کنند. کتاب‌هایش در دوران حکومت بعثی‌ها و صدام حسین، در شمار کتاب‌های ممنوعه بودند، اما مردم با شیفتگی آنها را می‌خواندند و هنگامی که نیروهای امنیتی صدام به خانه‌ها یورش می‌بردند، مردم آنها را در باغچه، زیرخاک یا جای دیگر پنهان می‌کردند.

raddokht-09

کارگروه عفاف و حجاب
۲۸ ارديبهشت ۹۲ ، ۲۲:۰۹ ۱ نظر

raddokht-08

حضرت علی علیه السلام میفرمایند:

> کسی که با زشتی پیروز شود، شکست خورده است.   غررالحکم - حدیث1117

> خردمند کسی است که گفتارش، کردارش را تصدیق نماید.   غررالحکم - حدیث1418

> دنیا دو روز است. یک روز با تو و یک روز علیه تو. روزی که با توست مغرور نشو و روزی که علیه توست صبور باش.   نهج البلاغه - حکمت396

> دوست، دوست نیست ... مگر آن که دوستش را در سه جایگاه حفظ کند: در روزگار گرفتاری ، آن هنگام که حضور ندارد و پس از مرگ.  نهج البلاغه حکمت 134


کارگروه عفاف و حجاب
۲۴ ارديبهشت ۹۲ ، ۲۱:۱۹ ۰ نظر

آقا جانم

این روزها که دشمنان امروزینت پیکر حجر بن عدی را از مدفن پاکش بیرون کشیده اند و ...

... بر خلاف همیشه می گویم: خدا را شکر که

هنوز مدفنِ فاطمه ات "مخفی" است!

کانون عفاف و حجاب دانشگاه های پیام نور استان تهران هتک حرمت ِمزار «حجر بن عدی» به دست اعضای گروهک تروریستی «جبهة النصرة» را به شدت محکوم می نماید.
به امید ظهور حضرت مهدی عج الله تعالی فرجه الشریف



 

کارگروه عفاف و حجاب
۲۲ ارديبهشت ۹۲ ، ۲۰:۰۲ ۰ نظر

حجاب یک صورت ظاهری دارد که جسم آن است،

یک جان دارد که زنده بودن این جسم را نشان میدهد و یک روح دارد که بقای آن را تضمین می نماید.

مهم نیست که صورت حجاب از چه نوعی باشد( مانتو مقنعه، چادر و... ) مهم روح و معنای آن است،

مهم مهر تاییدی است که از سوی خالق به آن می خورد.


منبع:
کتاب لباس فردا - نوشته ی سیمیندخت بهزاد پور
کارگروه عفاف و حجاب
۱۵ ارديبهشت ۹۲ ، ۰۸:۰۳ ۰ نظر